crenij

crenij

crenij

crenij

۲۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

رفع صدمات نخاعی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی

هواوی ساعت ۱۶:۳۰ امروز به‌وقت تهران از نسل جدید خانواده‌ی میت رونمایی خواهد کرد و زومیت این رویداد را به‌صورت زنده پوشش خواهد داد.منبع

  • crenij crenij
تصاویر فضایی برتر در هفته گذشته

یک خانه‌ی ۱۵ میلیون دلاری توسط یوتیوبرها خریداری شده است و به ضبط و پخش ویدیو و تلاش دائمی برای تبدیل شدن به اینلفوئنسرهای این شبکه اختصاص دارد.

منبع
  • crenij crenij
ویژگی مکالمه گروهی فیس تایم با تاخیر منتشر می‌شود

منشاء اصلی رسوباتی که تل‌های شنی مریخ را تشکیل می‌دهند، برای مدت طولانی مورد بحث بوده است. در حالیکه تل‌های ماسه‌ای در زمین عمدتا توسط اجزای سنگ کوارتز حاوی پوسته قاره‌ای گرانیت تشکیل می‌شوند بنابراین اغلب پژوهشگران می‌گویند که تل‌های شنی مریخ از جریان‌های آتشفشانی فرسوده یا رسوبات ته نشین شده تشکیل شده است.

در این تصویر، وضعیت منحصر به فردی که در آن تل‌های ماسه‌ای کوچک در امتداد قله یک کوه بزرگ که دارای یک مایل ارتفاع است، قرار دارند قابل مشاهده است.

در نقطه بالایی این تل‌ می‌توان چندین لایه رسوبات تیره که در مجاورت دیگر تل‌ها قرار گرفته‌اند را مشاهده کرد .

با پرتاب فضاپیمای "مدارگرد شناسایی مریخ"(Mars Reconnaissance Orbiter) در سال ۲۰۰۵ ، پژوهشگران با مطالعه تصاویر با وضوح بالایی که این فضاپیما ثبت کرده است، می‌توانند درک بهتری از سیاره سرخ داشته باشند.

مدارگرد شناسایی مریخ یک فضاپیمای چندمنظوره ناسا می‌باشد که برای شناسایی و اکتشاف مریخ از روی مدار، طراحی شده‌ است. هنگامیکه این مدارگرد به مدار مریخ رسید، به پنج فضاپیمای دیگر در مدار یا روی سطح آن سیاره پیوست: نقشه‌بردار سراسر مریخ، مارس اکسپرس، ادیسه مریخ و دو مریخ‌نورد؛ و سپس به بیشترین رکورد عملکرد یک فضاپیما در اطراف مریخ رسید. این فضاپیمای ۷۲۰ میلیون دلاری توسط لاکهید مارتین و زیر نظر آزمایشگاه پیشرانه جت ساخته شده‌است.

پرتاب آن در ۱۲ اوت ۲۰۰۵ انجام شد. مدارگرد شناسایی مریخ شامل یک دسته از افزارهای علمی از قبیل دوربین‌ها، طیف‌سنج‌ها و رادار هستند که برای کاوش زمین‌چهره‌ها، چینه‌شناسی، کانی‌ها و یخ مریخ می‌باشند که این‌ها راه را برای فضاپیماهای آینده با نشان‌ دادن چگونگی وضع هوای روزانه و سطوح، عوامل بالقوه سطوح فرود، و میزبانی ارتباطات جدید از راه دور باز می‌کنند. سامانه ارتباط از راه دور مدارگرد شناسایی مریخ از همه ماموریت‌های میان‌سیاره‌ای پیشین اطلاعات بیشتری را به زمین فرستاده‌ است و این مدارگرد بیشترین توانایی ایستگاه بازپخش ماهواره‌ای را برای ماموریت‌های آینده خواهد داشت.

 

5656

منبع
  • crenij crenij
ریه‌های زمین در خطرند

 

به گزارش خبرآنلاین، گوگل دو دوربین سلفی در جلو تعبیه کرده و با شارژ بی‌سیم و نیز استند 79 دلاری سعی کرده گوشی متفاوتی را کاربر در دستان خود احساس کند.{لینک}

خدمات و سرویس‌های عمیق گوگل در کنار اندروید خالص 9 پای بخشی از قابلیت‌های پیکسل 3 است.

گوگل نرم‌افزار هوش مصنوعی به نام Google Duplex را به ارمغان آورده که با مکالمه کننده رباتیک به‌جای شما حرف می‌زند.

عکاسی در نور کم و نورپردازی هنگام گرفتن عکس، دستاورد بی‌نظیر گوگل روی گوشی‌های جدیدش است که می‌تواند در این بخش رقبا را از میدان به در کند.

بدنه شیشه‌ای پیکسل 3 باعث شده است تا وزن 148 گرمی آن سبک‌تر از آیفون 10 اس و گلکسی اس 9 باشد. نمایشگر اس 9 سامسونگ شفاف‌تر و باکیفیت‌تر از بقیه به نظر می‌رسد.

در بخش دوربین هنوز تست‌ها کامل نشده تا ادعای بهترین دوربین را به پیکسل 3 بدهیم اما ظاهرا عکاسی در نور کم را به نحو احسنت انجام می‌دهد.

حافظه روی آیفون 10 اس تا 512 گیگ تعریف شده اما روی پیکسل 3 تا 128 گیگ و روی اس 9 تا 256 گیگ تعریف شده است.

مقایسه فنی گوشی پیکسل ۳ با آیفون ۱۰ اس و گلکسی اس ۹

مقایسه فنی گوشی پیکسل ۳ با آیفون ۱۰ اس و گلکسی اس ۹

مقایسه فنی گوشی پیکسل ۳ با آیفون ۱۰ اس و گلکسی اس ۹

مقایسه فنی گوشی پیکسل ۳ با آیفون ۱۰ اس و گلکسی اس ۹

مقایسه فنی گوشی پیکسل ۳ با آیفون ۱۰ اس و گلکسی اس ۹

5656

 

منبع
  • crenij crenij
ترفندهای برندها برای ارتقای خدمات مشتریان

شرکت زیمنس ۳۱ میلیون دلار در استارت اپ Varjo سرمایه گذاری کرده تا هدست های واقعیت مجازی با دقتی نظیر چشم انسان برای صنایع سنگین بسازد.البته علاوه بر زیمنس شرکت Atomico نیز در این استارت اپ فنلاندی سرمایه گذاری کرده است. Varjo هم اکنون با شرکت های بزرگی مانند ایرباس، آئودی، فولکس واگن و Saab همکاری می کند.به هرحال استارت اپ مذکور ادعا می کند هدست های آن دقت زیادی دارند. به طور دقیق دقت هدست در هر چشم ۵۰ مگاپیکسل است که ۲۰ برابر بیشتر از دقت نمونه های موجود در بازار است.Varjoتصمیم دارد کارمندان خود را از ۸۰ نفر به ۲۰۰ نفر برساند و نخستین نسخه از هدست مذکور را سال آتی ارائه کند.شرکت های بزرگ صنعتی می توانند با کمک فناوری واقعیت مجازی با چنین دقتی، میلیون ها دلار در طراحی محصولات جدید صرفه جویی کنند.استارت اپ Varjoدر هر هدست از ۲پنل برای هر چشم استفاده می کند. این درحالی است که بیشتر هدست های واقعیت مجازی فقط یک پنل برای هر چشم استفاده می کنند.مهندسان سابق نوکیا و مایکروسافت این استارت اپ را راه اندازی کرده اند و بسیاری از آنها درتوسعه هدست هولو لنز شرکت داشته اند.
منبع
  • crenij crenij
کاوشگر پارکر ناسا به تاج خورشیدی نزدیک خواهد شد

 

به گزارش خبرآنلاین، بیست و چهارمین نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی/ ای تری از 19 خرداد شروع‌شده و تا 22 خرداد ادامه دارد که به گفته کارشناسان ترند و گرایش امسال سازندگان و توسعه‌دهندگان، گیم روی محیط کلود است که حرف اول را در نمایشگاه می‌زند.{لینک}

از طریق فناوری کلود می‌توان گیم‌های سنگین را روی اینترنت و با هر وسیله‌ای، فارغ از اینکه چقدر قدرتمند باشد، در زمان دلخواه کاربر انجام داد.

آنچه امسال به‌عنوان سؤال بزرگ به ذهن علاقه‌مندان خطور کرد این بود که آیا سازندگان سخت‌افزار مانند سونی و مایکروسافت دست از توسعه پلی‌استیشن و ایکس باکس برداشته‌اند؟

البته مایکروسافت در کنفرانس خبری خود تائید کرد که نسل بعدی کنسول ایکس باکس درراه است اما واقعیت این است که ساخت و توسعه کنسول گیم بسیار هزینه‌بردار بوده و سال‌ها طول می‌کشد تا کار تحقیقاتی انجام‌شده و کنسولی مطابق میل کاربر راهی بازار شود. سازگاری تراشه مناسب با نرم‌افزار طراحی‌شده نیز معضل بعدی سازندگان کنسول است و سازندگان گیم را مجبور می‌کند تا محتاطانه و با تأخیر بازی‌های خود را عرضه کنند.

اما گیم استریمینگ در محیط کلود بسیاری از مشکلات سخت‌افزاری گفته‌شده را ندارد. امسال الکترونیک آرتز/ EA سرویس کلود گیم خود را رونمایی کرد که کاربر هنگام دیدن نتفلیکس می‌تواند از خدمات آن بهره‌مند شود و بسیار آسان تعریف‌شده است.

بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری گیم، در E3 2018 تائید کردند که روی محتوای گیم استریمینگ و روی کلود در حال کار هستند و به‌زودی شاهد وفور این نوع بازی‌ها در جهان خواهیم بود.

بنابراین گیم روی کلود رفته‌رفته تبدیل به تِرِند اصلی شده و دنیای گیم را متحول خواهد کرد.

 

 

 

5656

 

منبع
  • crenij crenij
رشد فروش تبلت های هواوی و اپل در میان رکود دنباله‌دار بازار تبلت‌ها

این دومین به روزرسانی عمده ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۸ است که به رداستون ۵ مشهور شده است و برخی کاربران با حضور در شبکه های اجتماعی از اینکه با نصب به روزرسانی یادشده فایل های شخصی خود را از دست داده اند، اظهار نارضایتی و عصبانیت کرده اند.یکی از کاربران ویندوز ۱۰ در این مورد نوشته است: بعد از نصب فایل به روزرسان جدید ویندوز ۱۰تمامی فایل هایی که ظرف ۲۳سال در رایانه خود جمع آوری کرده بوده و حجم آن بالغ بر ۲۲۰ گیگابایت بوده، پاک شده است.وی افزوده است: من از سال ۱۹۹۵ از ویندوز استفاده می کنم و هرگز فکر نمی کردم چنین اتفاقی به خاطر مشکل این سیستم عامل برای من رخ دهد.این کاربران می گویند حتی با استفاده از قابلیت Windows restore هم نتوانسته اند فایل های پاک شده خود را بازیابی کنند و همین مساله موجب شده فعالیت های شخصی و حرفه ای آنها مختل شود.مایکروسافت هنوز در مورد علت وقوع این مشکل اظهارنظری نکرده است. اما کارشناسان به کاربران ویندوز توصیه کرده اند یا نسخه به روزرسانی تازه ویندوز ۱۰ را نصب نکنند یا قبل از این کار از تمامی فایلهای مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنند.
منبع
  • crenij crenij
برخی گوشی‌های اندرویدی ZTE و Archos به صورت کارخانه‌ای با بدافزار Cosiloon عرضه شده‌اند

 

به گزارش خبرآنلاین، کپسول فضایی سایوز MS-08 حامل 3 فضانورد ساعت 5:44 دقیقه بعدازظهر در 146 کیلومتری جنوب شرقی شهر جزقازغان در قزاقستان فرود آمد.{لینک}

دو آمریکایی در طول 197 روز بیش از 3 راه‌پیمایی فضایی را تجربه کردند.

فضانورد ناسا همراه با کیهان‌نورد روس هفته آینده به 3 فضانورد باقی‌مانده در ایستگاه خواهند پیوست.

کپسول بازگشتی به زمین درحالی‌که به چتر نارنجی و سفید بزرگ به‌عنوان مانع مرگ احتمالی، مجهز بود؛ بدون حادثه به زمین بازگشت و بلافاصله توسط تیم نجات روس سوار بر بالگرد، ریکاور شدند.

روس‌ها حفره به وجود آمده روی یکی از ماژول‌های ایستگاه بین‌المللی فضایی را غیر مستقیم به فصانوردان آمریکایی نسبت داده‌اند و این داستان همچنان ادامه دارد.

بازگشت ۳ فضانورد به زمین پس از ۶ ماه اقامت در ایستگاه بین‌المللی فضایی/ عکس

بازگشت ۳ فضانورد به زمین پس از ۶ ماه اقامت در ایستگاه بین‌المللی فضایی/ عکس

بازگشت ۳ فضانورد به زمین پس از ۶ ماه اقامت در ایستگاه بین‌المللی فضایی/ عکس

بازگشت ۳ فضانورد به زمین پس از ۶ ماه اقامت در ایستگاه بین‌المللی فضایی/ عکس

بازگشت ۳ فضانورد به زمین پس از ۶ ماه اقامت در ایستگاه بین‌المللی فضایی/ عکس

بازگشت ۳ فضانورد به زمین پس از ۶ ماه اقامت در ایستگاه بین‌المللی فضایی/ عکس

بازگشت ۳ فضانورد به زمین پس از ۶ ماه اقامت در ایستگاه بین‌المللی فضایی/ عکس

 

5656

 

منبع
  • crenij crenij
باتری لیتیومی قدرتمند و ضد آتش ساخته شد

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، نگاشت مغزی مجموعه‌ای از تکنیک‌های علوم اعصاب مبتنی بر نگاشت مقادیر یا ویژگی‌های زیستی بر روی نمایش فضایی مغز(انسان یا غیر انسان) است که منجر به تولید نقشه‌های مغزی می‌شود.

بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های شانگهای و شنژن، استان گوانگ‌دونگ ، شرکت کنندگان اصلی این مطالعه که توسط مرکز تحقیقات علوم مغزی و هوش مصنوعی رهبری می‌شود، هستند.

"ژانگ ژو" (Zhang Xu)، معاون بخش آکادمی علوم چین در شانگهای و مدیر اجرایی مرکز تحقیقات علوم مغزی و هوش مصنوعی، در مصاحبه اخیر خود با چاینادیلی گفت: ما قصد داریم مطالعات بالینی را به منظور درک فرایندهای یادگیری شناختی و بیماری‌های مرتبط با مغز انجام دهیم.

"بای چونلی"(Bai Chunli)، رئیس آکادمی علوم چین گفت: علم مغز در سال‌های اخیر تبدیل به یک موضوع عمومی بین‌المللی شده است و قدرت‌های بزرگ فناوری در جهان، پژوهش‌های زیادی را در زمینه مطالعه مغز انجام داده‌اند.

ایجاد یک مرکز تحقیقاتی یک اقدام مهم برای تقویت وضعیت بین‌المللی کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

ژانگ در مصاحبه کنفرانس جهانی هوش مصنوعی جهانی ۲۰۱۸ در شانگهای گفت که این مرکز با هدف نهایی به دست آوردن درک بیشتر از مغز انسان و بهبود توسعه اجتماعی و رفاه مردم ایجاد شده است و حتی دانشمندان در ایالات متحده نیز بر روی نقشه برداری مغز انسان کار می‌کنند.

ژانگ گفت که تحقیقات علمی نشان داده است که مناطق کاربردی مغز هنگام صحبت کردن به زبان‌های چینی و انگلیسی متفاوت هستند.

وی در انتها افزود: یکی از اهدافی که طی این پژوهش قصد داریم با مطالعه بر روی مغز نوزادان و کودکان دریابیم این است که بهترین زمان یادگیری زبان و دیگر فرایندها دقیقا چه سنی است.

انتهای پیام

منبع
  • crenij crenij
بیش‌ترین آمار فیلترینگ در کدام کشورهاست؟

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، مدتی است که سوخت فضاپیمای کپلر(Kepler) به کمترین میزان خود رسیده است که باعث شده ناسا آن را در ماه ژوئیه به حالت خواب ببرد تا مطمئن شود که سوخت کافی برای انتقال داده‌ها به زمین را داشته باشد.

اما این تلسکوپ شکارچی سیاره‌ها، برای هم راستا کردن خود با زمین و انتقال اطلاعات با مشکل روبرو است و این کار به یک چالش تبدیل شده است.

اکنون ناسا تصمیم گرفته است آن را تا زمان مناسب، دوباره به خواب فرو ببرد.

تیم عملیات کپلر دریافته است که توانایی فضاپیما برای قرار دادن تلسکوپ خود در جهت درست، با اختلال مواجه شده است. چیزی که چند هفته پیش با شک در مورد آن صحبت می‌شد.

اما اکنون که این اختلال تایید شده است، ناسا کپلر را به حالت خواب باز می‌گرداند تا سوخت کافی برای انتقال داده‌های بعدی‌ حفظ کند.

برنامه‌ریزی شده است که این فضاپیما در تاریخ 10 اکتبر شروع به ارسال آخرین مشاهدات خود به زمین کند، هرچند مشخص نیست که آیا سوخت کافی برای انجام این کار دارد یا نه.

اگر کپلر به اندازه کافی سوخت داشته باشد و بتواند اطلاعات خود را منتقل کند، محققان فضاپیما را به کار باز خواهند گرداند.

این فضاپیما تاکنون 19 کمپین رصدی را طی ماموریت 9 ساله خود انجام داده است و دانشمندان مصمم هستند تا اطلاعاتی را که کپلر می‌تواند قبل از بازنشستگی به دست آورد، جمع آوری کنند.

کپلر تا الان بیش از 2600 سیاره را در خارج از منظومه شمسی تایید کرده است و محققان همچنان در حال تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده آن هستند.

مأموریت کپلر به احتمال زیاد به زودی پایان خواهد یافت، اما شکار سیاره‌های فراخورشیدی ادامه خواهد یافت.

فضاپیمای "تس"(TESS) ناسا در ماه جولای ماموریت اولیه دو ساله خود را آغاز کرد و انتظار می‌رود که در این مدت، بیش از 1600 سیاره فراخورشیدی جدید را شناسایی کند.

انتهای پیام

منبع
  • crenij crenij