crenij

crenij

crenij

crenij

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

فیوژا احتمالا تا سه سال دیگر به لوازم خانه هوشمند گوگل راه می‌یابد

آژانس فضایی آمریکا(ناسا) و آژانس فضایی روسیه(روسکاسموس) بیش از دو هفته پس از اینکه یک نشت هوا در یک کپسول TMA فضاپیمای سایوز(Soyuz) متصل به ایستگاه بین‌المللی فضایی(ISS) به وجود آمد، یک بیانیه مشترک صادر کرده‌اند.

انتشار این بیانیه نشان می‌دهد که دو سازمان به یکدیگر و همچنین به خدمه ایستگاه اعتماد کامل دارند و تحقیقات به خوبی در دست اقدام است و ISS به طور معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این بیانیه در پی تحولات ناشی از کشف افت فشار در ایستگاه فضایی در تاریخ 29 اوت منتشر شده است که در نهایت به کشف حفره‌ای دو میلیمتری در ماژول مداری کپسول TMA سایوز موسوم به "MS-09 / 55S" منجر شد که یکی از دو فضاپیمای سایوزی است که برای رفت و آمد خدمه از زمین استفاده می‌شود.

این نشت ابتدا به برخورد یک ریزشهاب‌سنگ مربوط دانسته شد، اما گزارش‌های بعدی در رسانه‌های خبری روسیه و اظهاراتی از قول "دیمیتری راگوزین" رئیس روسکاسموس نشان داد که این حفره در واقع توسط یک تکنسین، هنگامی که سفینه بر روی زمین بوده ایجاد شده که به طور تصادفی، نقطه اشتباهی را دریل کرده و سعی کرده تا اشتباه خود را با چسب بپوشاند!

این گزارشات و دیگر گزارش‌های متناقض منجر به انتشار موجی از شایعات در اینترنت شد مبنی بر این که این حفره به قصد خرابکاری عمدی ایجاد و باعث شده است که سپر ریزشهاب‌سنگ فضاپیما به خطر بیافتد و حتی ممکن بود جان یکی از دو فضانورد آمریکایی مستقر در ایستگاه فضایی تهدید شود.

اما در بیانیه مشترک روسیه و آمریکا، بدون اشاره مستقیم به این شایعات بیان شده است که "جیم برایدنستاین" رئیس ناسا و " دیمیتری راگوزین" رئیس روسکاسموس در یک کنفرانس تلفنی در تاریخ 12 سپتامبر به بحث در مورد حادثه نشت هوا پرداخته‌اند.

روس‌ها تایید کرده‌اند که در حال انجام و دنبال کردن تحقیقاتی درباره سایوز هستند و هر دو آژانس فضایی تا اتمام تحقیقات و اعلام نظر کمیسیون مربوطه، از هرگونه اظهار نظر در مورد علت ایجاد حفره خودداری می‌کنند.

برایدنستاین و راگوزین قرار است دهم اکتبر در سایت فضایی بایکنور قزاقستان دیدار کنند تا از نزدیک، شاهد ارسال "نیک هاگ" فضانورد آمریکایی و "الکسی اووچنین" فضانورد روسی توسط فضاپیمای سایوز به ایستگاه بین‌المللی فضایی باشند.

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۳۵
  • crenij crenij
تصاویر فضایی برتر در هفته گذشته

اپل، چهارشنبه شب طی رویدادی اختصاصی از نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود رونمایی می‌کند و زومیت طبق سنت همیشگی خود به پوشش زنده‌ی متنی و ویدیویی آن می‌پردازد.منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۰۱
  • crenij crenij
هوش مصنوعی مایکروسافت تصاویر را به شعر چینی تبدیل می‌کند

گوگل علاوه‌بر مراسم ۹ اکتبر در نیویورک، دعوت‌نامه‌ی جدیدی را برای اصحاب رسانه ارسال کرده که از برگزاری مراسمی همزمان در پاریس خبر می‌دهد.منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۳۷
  • crenij crenij


استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص صحیح بیماری‌ها و پیش‌بینی تحولات آتی به یک رویه درمانی مبدل شده است و حالا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در تلاش هستند از این طریق دریابند کدام یک از افرادی که دچار سکته قلبی شده‌اند، به‌همین علت جان خود را از دست خواهند داد.تا به امروز پزشکان با استفاده از روش‌ها و مدل‌های سنتی به‌دنبال پیش‌بینی نتیجه درمان بیماران سکته قلبی بوده‌اند، اما حالا قرار است روش‌های بهتری به این منظور به کار گرفته شود. مدل هوش مصنوعی جدید که با همکاری دانشگاه لندن طراحی شده از ۲۷ متغیر مستقل به‌منظور پیش‌بینی مرگ ناشی از سکته قلبی استفاده می‌کند که سن و جنسیت و شرایط جسمانی و بدنی تنها برخی از آنهاست.در مرحله اول اطلاعات مربوط به ۸۰ هزار بیمار به‌ طور ناشناس جمع‌آوری شده و هوش مصنوعی با استفاده از اطلاعات پزشکی خود توانسته پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد. انتظار می‌رود استفاده از این روش جدید به ابداع تکنیک‌های تازه‌ای برای درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی بینجامد و به پزشکان برای اخذ تصمیم‌های بهتر و دقیق‌تر کمک کند.
منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ شهریور ۹۷ ، ۰۵:۰۳
  • crenij crenij


به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، آژانس فضایی آمریکا(ناسا) یک ویدیوی کوتاه متشکل از تصویر پانورامای سطح مریخ به نمایش گذاشته است که مریخ‌نورد "کنجکاوی"(Curiosity) آن را ثبت کرده است.

کاوشگر "کنجکاوی" پیچیده‌ترین کاوشگری است که سازمان فضایی آمریکا تاکنون به سیاره سرخ(مریخ) فرستاده است. این خودروی شش-چرخه که 2.9 متر طول و ارتفاعی به اندازه قد یک انسان معمولی و 900 کیلوگرم وزن دارد، می‌تواند بر روی سطح سیاره و در حدود چند ده متر در روز حرکت کند و از موانعی تا ارتفاع 75 سانتی‌متر بالا رود.

این مریخ‌نورد دارای یک باتری پلوتونیوم است که به آن اجازه می‌دهد تا بیش از 10 سال به حرکت ادامه دهد و برای بازدید از همه دهانه‌های این سیاره و حتی صعود به قله کوه شارپ در مریخ کافی است.

این کاوشگر که مجهز به انواع تجهیزات علمی است، می‌تواند از خاک مریخ نمونه برداری و سنگ‌ها را سوراخ کند. یک بازوی رباتیک، نمونه‌ها را برای آنالیز ترکیب شیمیایی به آزمایشگاه درون وسیله منتقل می‌کند.

این کاوشگر در تاریخ 26 نوامبر 2011 توسط ناسا به مقصد مریخ پرتاب شد و حدود 8 ماه بعد در 6 اوت 2012 بر روی سطح این سیاره فرود آمد.

ماموریت این مریخ‌نورد، جستجو برای یافتن نشانه‌های حیات در سیاره سرخ است. کاوشگر ناسا سفری 56 میلیون کیلومتری را برای رسیدن به مریخ پیموده است. پیش از فرود موفقیت‌آمیز این کاوشگر، نگرانی‌های زیادی در این باره وجود داشت، به گونه‌ای که به مرحله فرود آن "هفت دقیقه وحشت" نام داده بودند.

کنجکاوی در گودال گیل(Gale) در کانون تپه‌ای عظیم فرود آمد. دلیل انتخاب این گودال برای فرود کاوشگر وجود رسوباتی در آن است که بر اثر وجود آب زیاد شکل گرفته است. آنچه به کنجکاوی اجازه می‌داد تا شواهدی از وجود نخستین ذرات اساسی در حیات میکروبی را بیابد.

تصویر منتشر شده، ناهمواری‌ها و سطح شنی مریخ را نشان می‌دهد که یک نمای کلی از سطح سیاره سرخ را به دست می‌دهد.

انتهای پیام

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۲۴
  • crenij crenij


نسخه 2018 گوشی Y7 Prime بی‌شک یکی از جذاب‌ترین مدل‌های اقتصادی بازار است. هفته گذشته بررسی متنی این گوشی را برایتان نوشتیم. حالا نوبت به آن رسیده تا بررسی ویدئویی را تماشا کنید. 0
توجه: هواوی در قیمت عرضه این گوشی تجدید نظر کرده و Y7 Prime 2018 حالا با قیمت ۱ میلیون و ۲۴۹ هزارتومان عرضه می‌شود. این نکته را در هنگام تماشای ویدئو در نظر داشته باشید.
بررسی گوشی Huawei Y7 Prime 2018؛ اقتصادی متفاوت تماشا کنید: نگاه نزدیک فارنت به گوشی Huawei Y7 Prime 2018 بعد از عرضه موفق گوشی Y7 پرایم در سال گذشته هواوی حالا Y7 پرایم 2018 را با ویژگی‌های متفاوتی راهی بازار کرده است. این گوشی از صفحه‌نمایش کشیده و کم‌حاشیه استفاده کرده و به دوربین دوگانه مجهز شده است. در عوض ظرفیت باتری کاهش یافته و جنس اصلی بدنه هم حالا پلاستیکی شده است.با توجه به افزایش نرخ ارز و در نتیجه افزایش بی‌رویه قیمت گوشی‌های هوشمند، هواوی سعی کرده تا قیمتی مناسب را برای Y7 پرایم 2018 در نظر بگیرد. اگر طراحی مدرن، دوربین دوگانه، اندروید 8 و دوام شارژ مناسب برایتان اهمیت بالایی دارد این گوشی قطعاً می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ شهریور ۹۷ ، ۱۴:۲۸
  • crenij crenij
پرداخت با استفاده از الگوی کف دست

بنا بر اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، با صدور احکامی از سوی مهندس حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول، آقایان مهندس محمدحسین صفایی به عنوان مشاور مدیرعامل در حوزه سرمایه گذاری، مهندس یاسر رضاخواه به عنوان مشاور مدیرعامل در امور شرکت ها، مهندس بابک قالیچی به عنوان مدیرکل فروش سازمانی، مهندس محمدحسین مرسلی به عنوان مدیرکل سرمایه گذاری خارجی و مهندس نعیم جاوید به عنوان مدیرکل محصولات و خدمات همراه اول منصوب شدند.

2121

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۸ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۳۳
  • crenij crenij
ستاره‌شناسان 12 قمر جدید مشتری را کشف کردند

گوگل تایید کرده است که رویداد سخت‌افزاری خود را در تاریخ 9 اکتبر در شهر نیویورک برگزار خواهد کرد و ساعت 11 صبح به وقت محلی از جدیدترین گوشی هوشمند خود رونمایی خواهد کرد.این شرکت احتمالا در این رویداد، گوشی‌های هوشمندPixel 3 و Pixel 3 XL را معرفی می‌کند.موارد متعددی از شایعات نزدیک به حقیقت و نشت اطلاعات به ما یک تصویر نسبتا کامل در مورد آنچه که گوگل برای پرچمدار جدید اندرویدی خود در نظر گرفته، می‌دهد. این حدس‌ها نشان می‌دهند که صفحه نمایش یک ناچ (notch) یا بریدگی عمیق دارد و گوشی احتمالا دارای شارژر بی‌سیم Qi و طراحی تمام شیشه‌ای بدنه خواهد بود.سایر اطلاعات نشان می‌دهد که Pixel 3 یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح 1080x2160 و نسبت تصویر 2:1 دارد.با وجود شایعاتی که طی چند ماه گذشته مطرح شده‌اند، نباید انتظار داشت ساعت هوشمند گوگل در این رویداد رونمایی شود، زیرا گوگل اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای انتشار ساعت هوشمند در سال جاری ندارد.اکنون گوگل طی هفته اخیر، دعوت‌نامه‌های خود را برای شرکت در این رویداد فرستاده است و باید منتظر ماند و دید که پرچمداران جدید گوگل چقدر به شایعات نزدیک هستند.
منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۷ شهریور ۹۷ ، ۰۳:۰۸
  • crenij crenij
عینک واقعیت افزوده گوگل به کمک کودکان مبتلا به اوتیسم می‌آید

به نقل از نیواطلس، بر اساس قرارداد یادشده به ارزش ۸۰۵ میلیون دلار هواپیماهای سوخت رسان پیشرفته ای به نام MQ-۲۵ Stingray برای استفاده نیروی دریایی آمریکا تولید می شوند.

این هواپیماها در سنت لوئیس میسوری تولید می شوند و به نیروی هوایی امکان می دهند تا عملیات سوختگیری هواپیماهای مختلف خود مانند F/A-۱۸ Super Hornet، EA-۱۸G Growlerو F-۳۵C Lightning IIرا در هوا و در حین پرواز انجام دهد. این امر موجب می شود تا مدت زمان پرواز این هواپیماها بیشتر شود و آنها قادر به انجام ماموریت های در فواصل دورتر باشند.

بوئینگ هواپیمای رباتیک سوخت رسان می سازد

بوئینگ تولید نمونه های اولیه MQ-۲۵ Stingray را در سال ۲۰۰۶ آغاز کرد و وظیفه اصلی این هواپیماها انجام ماموریت های گشت زنی و شناسایی مخفیانه و نفوذ به خطوط دشمن بود. اما از سال ۲۰۱۶ امکانات بیشتری به هواپیماهای مذکور اضافه شد تا بتوان از آنها برای پرتاب موشک و بمب هم استفاده کرد.

بر طبق قرارداد تازه بوئینگ باید تغییراتی در این هواپیماها با تمرکز بر سوخت رسانی خودکار انجام دهد. چهار نمونه اولیه از MQ-۲۵ Stingray های به روز شده تا آگوست سال ۲۰۲۴ تولید می شوند و در نهایت ۷۲ هواپیما از این نوع به ارزش ۱۳ میلیارد دلار عرضه می گردند.

2323

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۶ شهریور ۹۷ ، ۰۳:۰۲
  • crenij crenij


به گزارش سایت گاردین،

فهرست زیر به ترتیب شدت و تعداد دفعات فیلترینگ در کشورهای مختلف جهان را نشان می‌دهد:

۱. سوریه

۲. چین

۳. کوبا

۴. اتیوپی

۵. ازبکستان

۶. عربستان سعودی

۷. روسیه

از طرفی دیگر کشورهایی که در این میان در فهرست آزادانه‌ترین کشورها در دنیای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی جای گرفته‌اند، نیز به ترتیب در زیر آمده است:

۱. ایسلند

۲. استونی

۳. کانادا

۴. استرالیا

۵. آلمان

۶. ایالات متحده آمریکا

فیلترینگ، عبارت است از محدود کردن دسترسی کاربران اینترنت به وب‌گاه‌ها و خدمات اینترنتی که از دیدگاه متولیان فرهنگی و سیاسی هر کشور برای مصرف عموم مناسب نیست، اِعمال فیلتر معمولاً به وسیلهٔ ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی انجام می‌شود ولی تعیین سطح، مصادیق و سیاست‌های فیلترینگ با حکومت‌هاست.

 

45302

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۵ شهریور ۹۷ ، ۰۳:۱۳
  • crenij crenij