crenij

crenij

crenij

crenij

چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۳۰ ق.ظ

ناسا دوباره کپلر را می‌خواباند!

بیش‌ترین آمار فیلترینگ در کدام کشورهاست؟

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، مدتی است که سوخت فضاپیمای کپلر(Kepler) به کمترین میزان خود رسیده است که باعث شده ناسا آن را در ماه ژوئیه به حالت خواب ببرد تا مطمئن شود که سوخت کافی برای انتقال داده‌ها به زمین را داشته باشد.

اما این تلسکوپ شکارچی سیاره‌ها، برای هم راستا کردن خود با زمین و انتقال اطلاعات با مشکل روبرو است و این کار به یک چالش تبدیل شده است.

اکنون ناسا تصمیم گرفته است آن را تا زمان مناسب، دوباره به خواب فرو ببرد.

تیم عملیات کپلر دریافته است که توانایی فضاپیما برای قرار دادن تلسکوپ خود در جهت درست، با اختلال مواجه شده است. چیزی که چند هفته پیش با شک در مورد آن صحبت می‌شد.

اما اکنون که این اختلال تایید شده است، ناسا کپلر را به حالت خواب باز می‌گرداند تا سوخت کافی برای انتقال داده‌های بعدی‌ حفظ کند.

برنامه‌ریزی شده است که این فضاپیما در تاریخ 10 اکتبر شروع به ارسال آخرین مشاهدات خود به زمین کند، هرچند مشخص نیست که آیا سوخت کافی برای انجام این کار دارد یا نه.

اگر کپلر به اندازه کافی سوخت داشته باشد و بتواند اطلاعات خود را منتقل کند، محققان فضاپیما را به کار باز خواهند گرداند.

این فضاپیما تاکنون 19 کمپین رصدی را طی ماموریت 9 ساله خود انجام داده است و دانشمندان مصمم هستند تا اطلاعاتی را که کپلر می‌تواند قبل از بازنشستگی به دست آورد، جمع آوری کنند.

کپلر تا الان بیش از 2600 سیاره را در خارج از منظومه شمسی تایید کرده است و محققان همچنان در حال تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده آن هستند.

مأموریت کپلر به احتمال زیاد به زودی پایان خواهد یافت، اما شکار سیاره‌های فراخورشیدی ادامه خواهد یافت.

فضاپیمای "تس"(TESS) ناسا در ماه جولای ماموریت اولیه دو ساله خود را آغاز کرد و انتظار می‌رود که در این مدت، بیش از 1600 سیاره فراخورشیدی جدید را شناسایی کند.

انتهای پیام

منبع
  • crenij crenij