crenij

crenij

crenij

crenij

۲۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

tcmwda

به گزارش ایسنا و به نقل از ورج، هر علاقه‌مند به شیمی می‌داند که باتری لیتیوم-یون یا "LIB"، یک باتری قابل شارژ است. در این نوع باتری، یون‌های لیتیوم از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت و در هنگام شارژ شدن وارونه حرکت می‌کنند.

باتری‌های لیتیوم-یون بالاترین چگالی انرژی را فراهم می‌سازند که تقریبا دو برابر انرژی قابل دسترسی از باتری‌های نیکل-کادمیم است. باتری‌های لیتیوم-یون معمولا برای تأمین نیروی لازم در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این باتری‌ها با توجه به تخلیه شارژ آهسته و تراکم انرژی بالا به طور معمول در وسایل الکترونیکی خانگی، به خصوص وسایل الکترونیکی قابل حمل استفاده می‌شوند.

به گفته محققان دانشگاه میشیگان ممکن است باتری تولیدی آنها یک پیشرفت بزرگ در صنعت باتری ایجاد کند، چرا که بازده آن دو برابر است و عملکرد و دوام آن بدون هیچ مشکلی افزایش یافته است.

دانشمندان تکنولوژی جدیدی را برای باتری‌های قابل شارژ طراحی کرده‌اند که ظاهرا می‌تواند بازده یون‌های لیتیوم را دو برابر کند. اگر این درست باشد، می‌تواند به عنوان یک پیشرفت اساسی در نظر گرفته شود، زیرا می‌تواند گوشی‌های هوشمند را تا مدت زیادی از شارژ مجدد بی‌نیاز کند و همچنین پیمایش مسیر توسط خودروهای برقی را به میزان قابل توجهی افزیش دهد.

در این باتری از الکترولیت‌های حالت جامد برای طول عمر بیشتر و مقاومت در برابر آتش استفاده شده است.

محققان نشان دادند که می‌توان با استفاده از الکترولیت حالت جامد سرامیکی توانایی استفاده از انرژی LIB را تحت کنترل درآورد. آنها همچنین معتقدند که می‌توانند این کار را بدون ایجاد هر نوع اتصال کوتاه یا هرگونه اثر نامطلوب انجام دهند.

باتری لیتیوم-یون اولین بار در سال 1991 معرفی شد و به طور شگفت‌انگیزی تاکنون دوام آورده است و هنوز هم به طور گسترده استفاده می‌شود. امروزه آنها در انواع دستگاه‌های الکترونیکی نظیر لپ‌تاپ‌ها، آیپدها و تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باتری‌های لیتیوم-یونی به دلیل ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی بالا و به تدریج رها کردن آن و همچنین قابل شارژ بودن محبوب شده‌اند، اما در برخی موارد نیز شاهد شعله‌ور شدن یا انفجار آن بوده‌ایم که اگرچه به ندرت پیش می‌آید، اما نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

اکنون باتری جدید ابداعی دانشگاه میشیگان این نگرانی را برطرف کرده است، چرا که باتری‌های خود را ضد آتش ساخته است. محققان روش‌های جایگزین را برای افزایش خروجی این باتری‌ها بررسی کرده و اطمینان حاصل کردند که در هنگام انجام کار خود، آتش نمی‌گیرد.

"جف ساکاموتو" مهندس مکانیک دانشگاه میشیگان می‌گوید: این می‌تواند یک تحول بزرگ و یک تغییر پارادایم در نحوه عملکرد باتری‌ها باشد. آنچه که ما ابداع کردیم، یک رویکرد متفاوت است که به لحاظ ساختاری، سطح فلز لیتیوم را با سرامیک مقاوم کرده‌ایم که قابل اشتعال نیست. ما آن را در دمای بیش از 1800 درجه فارنهایت قرار دادیم و به این دلیل که هیچ مایعی که به طور معمول سبب اشتعال باتری می‌شود، وجود ندارد، باتری آتش نگرفت.

تحقیقات با این روش منحصر به فرد همچنین توانستند نرخ شارژ شدن باتری را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. آنها نشان دادند که این باتری حالت جامد را می‌توان در کمتر از 3 ساعت شارژ کرد. این در حالی است شارژ کردن باتری خودروهای برقی بین 20 تا 50 ساعت طول می‌کشد.

آنها توانستند بدون کاهش عمر باتری، که اغلب با فرآیند شارژ و تخلیه شارژ کاهش می‌یابد، به این مهم دست پیدا کنند. پس از آزمایش باتری جدید به مدت 22 روز، آنها هیچ صدمه‌ای مبنی بر کاهش عمر باتری مشاهده نکردند.

دانشمندان یافته‌های خود را در مجله Power Sources منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۴۶
  • crenij crenij
vjexnu

دولت آمریکا در حال تحقیق برای جاسوسی برخی از شرکت‌های چینی از طریق گوشی‌های هوشمند است و گفته می‌شود برخی گوشی‌های اندرویدی ZTE و Archos به صورت کارخانه‌ای با بدافزار Cosiloon عرضه شده‌اند.0
برند چینی ZTE حساب ویژه‌ای برای بازار آمریکا باز کرده است اما آمریکا این برند را به معامله با کشورهایی که تحریم شده‌اند متهم کرده و مشکلات قانونی مختلفی را پیش‌روی ZTE گذاشته است.از قرار معلوم دشواری‌های ZTE برای حضور در بازار آمریکا به همین‌جا ختم نمی‌شود و بدافزار Cosiloon بر روی بعضی از گوشی‌های این شرکت که در آمریکا فروخته می‌شدند پیدا شده است. به این ترتیب دولت آمریکا مشکوک شده که ZTE در جاسوسی علیه آمریکا دست داشته است.شرکت‌ امنیتی Avast اطلاعات مربوط به بدافزار Coslioon را در بلاگ این شرکت منتشر کرده است، بنا به این اطلاعات حضور این بدافزار تنها منحصر به گوشی‌های ZTE نیست و گوشی‌های سایر برند‌های چینی مانند Archos, Prestigio نیز با این بدافزار راهی بازار شده‌اند. بازگشت ZTE پس از تحریم‌ها: Axon 9 در راهست مجلس سنای آمریکا به تحریم ZTE رای داد بدافزار Cosiloonاین بدافزار تبلیغاتی را بر روی گوشی اجرا می‌کند و گفته می‌شود که حدود 2 سال از حضور آن در گوشی‌های اندرویدی می‌گذرد. بدافزار Cosiloon از طریق دو فایل APK نصب و اجرا می‌شود. این بدافزار در رابط کاربری بعضی از اپلیکیشن‌های اندرویدی تعبیه شده است و مدل‌های مختلفی از آن وجود دارد. در جدیدترین نسخه این بدافزار شاهد تبلیغاتی از فریم‌ورک گوگل، فیس‌بوک و Baidu هستیم. این بدافزار در داخل لانچر به عنوان یک ابزار سیستمی مخفی می‌شود.بر اساس گزارشی که Avast منتشر کرده، گوشی کاربران بیشتر از 90 کشور دنیا به این بدافزار آلوده شده است که کشورهای روسیه، ایتالیا، آلمان، بریتانیا، اوکراین، پرتقال، ونزوئلا، یونان، فرانسه و رومانی بیشترین تعداد آلودگی به این بدافزار را تشکیل می‌دهند.این‌گونه که پیداست بیشتر گوشی‌های ارزان‌قیمتی که از پردازنده‌های مدیاتک استفاده می‌کنند به این بدافزار آلوده شده‌اند و به این ترتیب اگر گوشی یا تبلتی مجهز به پردازنده مدیاتک دارید بهتر است حتما برای عدم حضور این بدافزار گوشی خود را اسکن کنید. منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۴۵
  • crenij crenij
xwhkgk

رکود دنباله‌دار بازار تبلت‌ها همچنان ادامه دارد؛ اما هواوی و اپل توانسته‌اند افزایشی نسبی را در فروش تبلت‌های‌شان تجربه کنند.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۴۷
  • crenij crenij
sfblwy

فضاپیمای پارکر برای بررسی نحوه‌ی انتقال موج انرژی و گرما بین اتمسفر و همچنین علت شتاب بادها و ذرات پر انرژی خورشیدی، به تاج خورشیدی نزدیک خواهد شد.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۴۴
  • crenij crenij
fghwzp

خدمات مشتریان شخصیت یک شرکت است و ارائه‌ی مناسب آن اولین قدم برای موفقیت به‌حساب می‌آید. با این روش‌ها خدمات مشتریان خود را ارتقا دهید.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۰۶
  • crenij crenij
zkyyku

گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد در هر دقیقه مساحتی بالغ‌بر 5 زمین فوتبال از حجم مساحت درختان جنگلی در سراسر جهان به‌طور غیرقانونی کاسته می‌شود.

مصرف‌کنندگان در سراسر دنیا و به‌ویژه مصرف‌کنندگان اروپایی و آمریکایی که از محصولاتی مانند گوشت گاو، چرم و چوب استفاده می‌کنند، در نابودی جنگل‌های دنیا سهمی به سزایی دارند. به گفته کارشناسان، کشورهای غربی اصلی‌ترین خریدار محصولات فوق هستند و درصورتی‌که قوانین مدون و سخت‌گیرانه‌ای برای خرید این محصولات از سوی دولت‌ها وضع شود از سرعت تخریب جنگل‌ها کاسته خواهد شد. در این قوانین خریداران ابتدا باید از نحوه تولید محصولات و قانونی یا غیرقانونی بودن آن اطمینان حاصل کنند و سپس نسبت به واردات این اقلام اقدام شود. در این صورت به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای از روند قطع درختان جنگلی کاسته شده و تمامی تجارت‌ها از کانال قانونی انجام خواهد شد.

برای درک بهتر موضوع فوق کافی است بدانیم بر اساس گزارش مرکز پژوهشی آژانس محیط‌زیست در سال 2010، بیش از 40 درصد چوب صادرشده از پرو به ایالات‌متحده امریکا، از طریق تجارت قاچاق و غیرقانونی به دست می‌آید. این چوب‌ها به‌طور عمده به درختان سدر و ماهون متعلق هستند.

در حقیقت بیشترین میزان حجم قطع درختان جنگلی به‌منظور ایجاد چراگاه‌های جدید برای مقاصدی مانند دامپروری است و این موضوع در کشورهایی مانند برزیل و اندونزی که بیشترین میزان مساحت جنگل‌های دنیا را دارند بیشتر مشاهده می‌شود.

بر اساس گزارش‌های رسمی، سرعت تخریب مناطق جنگلی در قاره‌های آسیا و آفریقا روند سریع‌تری را طی کرده و این موضوع می‌تواند تبعات و بحران‌های جدی زیست‌محیطی در پی داشته باشد و از این نظر قابل‌تأمل است که نزدیک به نیمی از تخریب جنگل‌ها در سطح دنیا به‌صورت غیرقانونی و مخفیانه انجام می‌شود. سودجویی به‌منظور تجارت موادی از قبیل گوشت قرمز، چرم، سویا، روغن پالم و چوب مهم‌ترین انگیزه افرادی است که به‌صورت غیرقانونی جنگل‌ها را تخریب می‌کنند و عوامل طبیعی مانند آتش‌سوزی و سیل در مقایسه با فعالیت‌های این افراد، خسارت بسیار کمتری به جنگل‌های دنیا وارد می‌کند.

بر اساس گزارش سازمان‌های زیست‌محیطی غیرانتفاعی در برزیل، فقط طی ماه سپتامبر (شهریور) سال گذشته بیش از یک‌صد و پنجاه مایل مربع (برابر با سیصد و هشتادوهشت و نیم کیلومترمربع) از جنگل‌های آمازون تخریب‌شده و این آمار نشانگر رشد 190 درصدی تخریب این جنگل‌ها نسبت به سال گذشته است.

محدوده جنگل و رود آمازون که بخش بزرگی از آمریکای جنوبی را شامل می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین زیستگاه‌های جانوری و اکوسیستم‌های حیاتی کره زمین محسوب می‌شود و بسیاری از داروهای مورداستفاده امروز بشر، بر پایه گیاهان کشف‌شده در این جنگل ساخته‌شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، فعالیت شرکت‌های تجاری مانند مک‌دونالد در خرید علوفه و مایحتاج دامی خود از این منطقه سبب رویکرد مردم محلی به ایجاد چراگاه جهت تأمین غذا و علوفه دام‌ها شده است که وضع قوانینی در این رابطه می‌تواند از سرعت تخریب این جنگل‌ها بکاهد و از این طریق به حفظ محیط‌زیست کمک شود.

از سوی دیگر باید در نظر داشت که روند قطع درختان جنگلی و نابودی این منابع حیاتی کره زمین تنها به دلیل مصارف انسانی نبوده و برخی از موارد طبیعی نیز در این موضوع دخیل هستند. بر اساس اعلام نظر کارشناسان، همزمان با آغاز فصل خشک‌سالی در آمریکای شمالی، نگرانی اصلی کارشناسان محیط‌زیست در سراسر کشور ایالات‌متحده آمریکا، تغییرات آب و هوایی و خشک‌سالی فصلی است که موجب از بین رفتن مراتع و جنگل‌ها می‌شود.

گفتنی است بروز شرایط وخیم فعلی منابع طبیعی و جنگل‌های این منطقه سبب شد تا گروهی از پژوهشگران دانشگاه دوک با بررسی این موضوع اعلام کنند رویکرد جدید در این خصوص می‌تواند به حفظ منابع طبیعی کمک کرده و از بحران پیشگیری کند. در این میان محققان با حفظ جنگل‌ها و مراتع در پی آن هستند که همه گونه‌های جانوری و گیاهی را از این خطر انقراض طبیعی نجات دهند و در این راستا متخصصان جنگلداری در حفظ جمعیت گونه‌های کمیاب گیاهی و سرشماری درختان و گونه‌های گیاهی مختلف در بخش‌هایی از ایالات‌متحده آمریکا اقداماتی انجام داده‌اند.

با توجه به عوامل فوق‌الذکر؛ پژوهشگران در پی یافتن روشی برای پیش‌بینی شرایط جوی در مناطق غربی کشور آمریکا و تأثیر آن بر مناطق شرقی و جنگل‌ها از طریق یافتن جریان بادهای و موسمی هستند و به‌این‌ترتیب سعی در کنترل این جریان‌های طبیعی دارند. آن‌ها در ادامه با بیا ن این موضوع که این مرحله ممکن است با توفیق زیادی همراه نباشد، تلاش برای جایگزینی این جنگل‌ها با جنگل‌های مصنوعی را نیز مدنظر قرار داده‌اند.


5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ مرداد ۹۷ ، ۰۲:۰۰
  • crenij crenij
gsqybg

 

به گزارش خبرآنلاین، سال‌ها پیش سونی، هنگام عرضه اولین نسل از پلی‌استیشن 3 قول داد این دستگاه نه تنها یک کنسول گیم خواهد بود، بلکه به مانند یک رایانه بوده و کاربران می‌توانند سیستم عامل لینوکس روی آن بریزند.{لینک}

سپس این کمپانی زیر قولش زد و در اولین آپدیت فرم‌ور، این آپشن را حذف کرد. سپس گروهی به رهبری 5 کاربر از سونی شکایت کردند و در نهایت سونی به پرداخت 3.75 میلیون دلار به اتهام عدم عمل به وعده محکوم شد.

جالب اینجاست که به هر کدام از 5 شاکی اصلی نفری 3500 دلار خسارت داده شده و سازماندگان حقوقی پرونده نیز بین 300 تا 400 هزار دلار نصیب‌شان شده است و حالا کاربران آمریکایی می‌توانند با پر کردن فرم مخصوص{لینک}{لینک} هر کدام 65 دلار از سونی بابت خلف وعده بگیرند.

البته کاربرانی که کنسول را ما بین اول نوامبر 2006 تا اول اوریل 2010 خریده و فاکتور معتبر داشته باشند؛ می‌توانند برای 65 دلار اقدام کنند.

 

 

مدل چاق‌تر در سمت چپ تصویر زیر که سونی بابت آن 65 دلار خسارت می‌دهد

مدل شفاف و شیشه‌ای پلی استیشن 3 نسل اول در سمت چپ تصویر زیر

 

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۱۶
  • crenij crenij
bmjpyl

در آخرین نسخه‌ی بتا سیستم‌های عامل iOS و MacOS، ویژگی مکالمه‌ی گروهی از فیس‌تایم حذف شده است؛ بدین مفهوم که این قابلیت با تأخیر منتشر خواهد شد.

Arrayمنبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۰۹
  • crenij crenij
cbwgrk

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، باز و بسته کردن قفل یا سوپاپ یک فلاسک یک نفره در حالی که امکان استفاده از تنها یک دست خود را دارید، مشکل و دردسرساز است. اگر هم بخواهید آن را باز بگذارید که محتویات آن می‌تواند هنگام رانندگی یا در شلوغی جمعیت و غیره بیرون بریزد.

اما "لید" یک راه حل کاربردی را ارائه می‌دهد، بدین‌صورت که در این قمقمه تنها زمانی باز می‌شود که لب‌هایتان با آن تماس پیدا کند.

در "لید" دارای حسگر لمسی یکپارچه است که توسط یک باتری قابل شارژ قابل حمل پشتیبانی می‌شود. هنگامی که این حسگر تماس لب‌های کاربر را در هر قسمت از در تشخیص می‌دهد، در فلاسک در آن قسمت باز شده و اجازه می‌دهد مایع داخل آن سرازیر شود و به محض اینکه کاربر لب‌های خود را بردارد، در بسته می‌شود.

یک بار شارژ بیسیم باتری، حدود چهار ساعت طول می‌کشد و برای استفاده معمولی طی مدت حدود دو هفته کافی است.

ضمن اینکه بدون باتری هم می‌توان به صورت دستی از این فلاسک استفاده کرد.

این فلاسک از فولاد ضد زنگ دو جداره با عایق واشر ساخته شده است و در اندازه‌های ۵۰۳ و ۳۸۴ میلی‌لیتری عرضه می‌شود که قیمت آنها به ترتیب ۶۹ دلار و ۷۹ دلار است.

با توجه به اینکه این محصول در حال تولید انبوه است، احتمالا باید در ماه نوامبر به مشتریان تحویل داده شود.

انتهای پیام

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ مرداد ۹۷ ، ۰۲:۰۳
  • crenij crenij
kinfqx

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، پایگاه اسپیس منتخبی از تصاویر فضایی برتر روزهای اخیر را منتشر کرده است.

یخچال طبیعی آلاسکا

یخچال طبیعی کلمبیا در جنوب شرقی آلاسکا قرار دارد. با مشاهده تصاویر اخیری که ماهواره‌های "لندست" (Landsat) ثبت کرده‌اند می‌توان دریافت که چگونه یخچال طبیعی آلاسکا و ناهمواری‌های اطراف آن از سال ۱۹۸۶ تغییر کرده است.

این تصویر ترکیبی از امواج کوتاه مادون قرمز و طیف‌های سبز رنگ الکترومغناطیسی است.

در این تصویر ساختگی برف و یخ به رنگ آبی روشن، پوشش گیاهی به رنگ سبز روشن، ابرها به رنگ سفید یا نارنجی روشن،  آب‌های آزاد آبی تیره، سنگ بستر قهوه‌ای رنگ و سنگ‌های یخچالهای طبیعی خاکستری رنگ هستند.

"لندست" ماهواره سنجش از دور زمینی است که توسط کمپانی "ماهواره مشاهدات زمینی" آمریکا طراحی و ساخته شده‌ است. لندست نام یک سری از ماهواره‌هایی است که برای جمع‌آوری اطلاعات از منابع زمینی در یک چهارچوب منظم و سیستماتیک طراحی شده‌ است.

فضانوردان اعزامی به ایستگاه فضایی بین‌المللی

ناسا اسامی ۹ زن و مرد فضانوردی را که قرار است در سال ۲۰۱۹ با فضاپیماهای حمل خدمه "بوئینگ" و "اسپیس‌ایکس" به ایستگاه فضایی بین‌المللی بروند اعلام کرد.

این خدمه برای اولین تست‌های پروازی همراه با سرنشین فضاپیماهای "استارلاینر" و "دراگون در نظر گرفته شده‌اند.

این رویداد به صورت آنلاین پخش شد و توسط "جیم برایداستاین" مدیر ناسا برگزار شد.

اسامی این ۹ فضانورد که در عکس مشخص هستند، از چپ به راست عبارت است از سونی ویلیامز، جاش کاسادا، اریک بو، نیکول مان، کریس فرگوسن، داگ هارلی، باب بنکن، مایک هاپکینز و ویکتور گلوور. (Suni Williams, Josh Cassada, Eric Boe, Nicole Mann, Chris Ferguson, Doug Hurley, Bob Behnken, Mike Hopkins, Victor Glover)

توفان سهمگین "هکتور"

"ریکی آرنولد " (Ricky Arnold) فضانورد ناسا از ایستگاه فضایی بین‌المللی که حدود ۴۰۳ کیلومتر بالای سطح زمین قرار دارد، تصویری از توفان عظیم هکتور را روز گذشته ثبت کرد.

او با انتشار این عکس گفت: توفان هکتور در حال حرکت به سمت هاوایی است.

نزدیکترین تصویر از سیارک ۱۶۲۱۷۳ ریوگو

فضاپیما "هایابوسا۲" ماموریت آوردن نمونه ژاپنی در نزدیکترین فاصله به یک سیارک ۱۶۲۱۷۳ ریوگو قرار گرفت. سیارک ۱۶۲۱۷۳ ریوگو یک سیارک آپولو است. برابر برنامه‌ریزی انجام شده قرار است که کاوشگر فضایی ژاپنی هایابوسا ۲ از این سیارک نمونه برداری کرده و نمونه را در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ به زمین برمی‌گرداند.

انتهای پیام

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۴ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۰۹
  • crenij crenij