crenij

crenij

crenij

crenij

پنجشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۳۱ ق.ظ

کودکان چینی نگاشت مغزی می‌شوند

باتری لیتیومی قدرتمند و ضد آتش ساخته شد

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، نگاشت مغزی مجموعه‌ای از تکنیک‌های علوم اعصاب مبتنی بر نگاشت مقادیر یا ویژگی‌های زیستی بر روی نمایش فضایی مغز(انسان یا غیر انسان) است که منجر به تولید نقشه‌های مغزی می‌شود.

بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های شانگهای و شنژن، استان گوانگ‌دونگ ، شرکت کنندگان اصلی این مطالعه که توسط مرکز تحقیقات علوم مغزی و هوش مصنوعی رهبری می‌شود، هستند.

"ژانگ ژو" (Zhang Xu)، معاون بخش آکادمی علوم چین در شانگهای و مدیر اجرایی مرکز تحقیقات علوم مغزی و هوش مصنوعی، در مصاحبه اخیر خود با چاینادیلی گفت: ما قصد داریم مطالعات بالینی را به منظور درک فرایندهای یادگیری شناختی و بیماری‌های مرتبط با مغز انجام دهیم.

"بای چونلی"(Bai Chunli)، رئیس آکادمی علوم چین گفت: علم مغز در سال‌های اخیر تبدیل به یک موضوع عمومی بین‌المللی شده است و قدرت‌های بزرگ فناوری در جهان، پژوهش‌های زیادی را در زمینه مطالعه مغز انجام داده‌اند.

ایجاد یک مرکز تحقیقاتی یک اقدام مهم برای تقویت وضعیت بین‌المللی کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

ژانگ در مصاحبه کنفرانس جهانی هوش مصنوعی جهانی ۲۰۱۸ در شانگهای گفت که این مرکز با هدف نهایی به دست آوردن درک بیشتر از مغز انسان و بهبود توسعه اجتماعی و رفاه مردم ایجاد شده است و حتی دانشمندان در ایالات متحده نیز بر روی نقشه برداری مغز انسان کار می‌کنند.

ژانگ گفت که تحقیقات علمی نشان داده است که مناطق کاربردی مغز هنگام صحبت کردن به زبان‌های چینی و انگلیسی متفاوت هستند.

وی در انتها افزود: یکی از اهدافی که طی این پژوهش قصد داریم با مطالعه بر روی مغز نوزادان و کودکان دریابیم این است که بهترین زمان یادگیری زبان و دیگر فرایندها دقیقا چه سنی است.

انتهای پیام

منبع
  • crenij crenij